Thursday, December 18, 2008

Peringatan dari Allah S.W.T







Salam Ihsan, Iman dan Islam.

Sekadar ingat mengingati sesama manusia. Sesungguhnya Allah menciptakan manusia untuk mengabdikan diri kepadaNya. Inilah akibatnya apabila manusia itu sendiri yang ingkar dengan perintah Allah. Bencana yang berlaku tempohari di Bukit Antarabangsa adalah satu daripada kesombongan manusia kepada Yang Maha Pencipta. Allah memberi peringatan agar manusia tidak lalai dari mengingatiNya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Setiap apa yang berlaku adalah peringatan daripada Allah agar manusia tidak lalai daripada tanggungjawab kepada Allah. Peringatan yang datang dari Allah tidak mengenal usia, batas agama, pangkat serta kedudukan, semuanya tidak akan terlepas dari menerima dugaanNya . Setinggi mana kedudukannya, setinggi mana pangkatnya akhirnya semuanya akan kembali mengadap Allah S.W.T.

Alangkah bahagia jika kita bertemu dengan Allah sebagai seorang islam yang berpegang teguh dengan perintahNya. Alhamdulillah.
Alangkah ruginya jika kita bertemu dengan Allah dalam keadaan kufur. Nauzubillah.


"Tunjukilah kami jalan yang lurus"

QS Al Fatihah ayat 6

Jadi renung2kanlah untuk apa kita diciptakan Allah di mukabumi ini.

" Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah, Yang mengajar (manusia) dengan perantaraan kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas, karena dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali (mu) ".

QS Al Alaq ayat 1 - 8

No comments: