Wednesday, December 17, 2008

17 December 2008

Salam 165

setelah sekian lama blog ni senyap sunyi sebab tuan punya tak berkesempatan nak update......I'm on his behalf....nak tolong update.....at least ada new post yang boleh keep the blog alive.

Ingin dikongsi kalimah Allah SWT : Surah Al Anfaal : Ayat 9 - 11

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

"Ketika kamu minta pertolongan kepada Tuhanmu, lalu diperkenanNya permintaanmu: Sesungguhnya Aku menolong kamu dengan seribu malaikat yang beriring2an".

Allah tiada menjadikan demikian itu melainkan untuk kabar gembira dan supaya tenteram hatimu. Dan tiada kemenangan, melainkan dari sisi Allah. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

Ketika kamu sangat mengantuk sebagai keamanan daripada Allah, dan diturunkanNya air dari langit (hujan), supaya dibersihkanNya kamu dengan dia, dan dihapuskanNya daripadamu was-was syaitan dan supaya dikuatkanNya hatimu dan ditetapkanNya telapak kakimu.

Allah Maha Besar. Hujan yang diturunkanNya penuh dengan rahmat. Bukan hanya menyuci bumi yang kita pijak. Tapi juga untuk menyuci hamba-hambaNya dari dosa dan godaan syaitan, menguatkan hati dan telapak kaki hamba-hambaNya.

Hafiza: On behalf of Satria 165

No comments: