Tuesday, December 2, 2008

Al kisah Anak2Ku



Ni la anak2 ku Danish, Aniq dan Afiq. Mana satu danish, mana satu aniq dan yang mana afiq. Si aniq dan afiq ni nampak depa dua ni macam rapat dan mesra tapi kalau dok dekat2 pasti ada yang x kena dengan depa, ada saja yang nak digaduhnya. Aduhh kadang pening kepala dibuatnya.

Ni lah sebahagian mainan depa yang selalu digaduhkan oleh aniq dan afiq, kira berebut mainan la, beli bagi sorang satu pun masih lagi x puas hati, aniq nak yang afiq punya, afiq nak yang aniq punya, kekadang tu beli mainan sama sorang satu, tu pun x kena lagi. Danish yang dah besaq tu (nak masuk darjah dua dah pun) lagi lorat. Yg buat aku pening lagi si danish ni asal keluaq pi kedai saja mesti nak beli tu nak beli ni. Tu lah budak2 zaman la, tak beli satgi depa buat perangai kita yang hangin satu badan. Bila beli bukan main sangat pun kekadang x sampai satu hari dah lingkup.

Kepada yang bakal ada anak nanti, spare la duit tu untuk mainan anak2. Nanti korang tahu lah mcmana kerenah anak2 ni bila dah mengenal erti mainan. Yang mak bapa pun satu asal anak nak mainan je mesti beli (aku la tu). Bukan apa, kalau x beli kesian, bila beli kita plak yang pokai.

Ni la alkisah anak2 ku yang 3 org ni.

3 comments:

Karipap.Inti.Ikan said...

Biasalah tu...anak aku yang sulong tu pun macam tu....nampak kedai jer....mesti cari peti ais.....apa lagi air kotaklah.......mesti beli 2 punya..untuk adik dia satu....
Si adik ni belum pandai lagi....just nak-nak jer......

Kash said...

Layan je la...bukan org lain anak kita jugak

MIK'YAL said...

tips berguna..kena ada bajet utk mainan :-)