Tuesday, January 13, 2009

Perkhabaran gembira dari Penang

Salam Ihsan, Iman dan Islam

PAGI!!!

Pada 10 dan 11 January 2009 telah berlangsungnya training ESQ In House MAIPP di Dewan Milineum. Apa yang ingin dikongsikan disini adalah satu berita yang sangat menggembirakan buat seluruh umat islam tentang pengISLAMan saudara baru kita oleh seorang Ustaz yang juga merupakan alumni ESQ. TAKBIR ALLAHUAKBAR.

Inilah perkhabaran gembira yang tidak dapat diucapkan dengan kata2. Allah Maha Besar. Alangkah gembiranya jika aku dapat bersama-sama mereka didalam saat2 yang indah ini. Subhanallah

Inilah Baitul Atiq yang didirikan oleh Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail
Inilah bahtera besar yang dibina oleh Nabi Nuh
Inilah Darus Salam yang dibina oleh Nabi Muhammad SAW.
Selamat memasuki Baitul Atiq dan Darus Salam.
(Kata-kata yang selalu dilaungkan oleh trainer ketika training)

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

"Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan. dan kamu lihat manusia masuk ke agama Allah dengan berbondong-bondong, maka bertasbihlah memuji Tuhanmu dan mohon ampunlah kepadaNya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Penerima Taubat"

QA An Nashr 110:1 - 3


Para ATS sedang bersalam semut tanda kegembiraan atas kejayaan dan hidayah yang Allah Taala berikan.

Sumber: Kembara Hati Insan Mencari Rabbnya

2 comments:

roni said...

Alhamdulillah.. Segala puji hanya untuk Allah.. 'Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.. Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaan.. beruntung yang mensucikannya.. merugi bagi yang mengotorinya..'

Carilah Allah.. maka Allah akan menemukannya..

Dahsat blog Fiza dengan Kash.. tak sangka aku sampai macam ni.. inilah yang aku dapat lihat Kash.. ko tak dapat tarik aku masuk dalam QA.. tapi ko dapat lebih hebat lagi yang secara tak langsung aku bagi... ESQ 165...!! Apa-apa pun Al-Fatihah pada bos aku Roslee Mohd Daud.. beliaulah yang telah mengheret langkah aku ke ESQ 165... dan melalui beliau lah Allah jalankan kaki kalian suami isteri ke ESQ 165.. Allahuakbar...!

Kash said...

Al Fatihah juga buat kau dan hubby pakek yang bertanggungjawab membawa aku ke ESQ165 ini. Mudah2an perjuangan kita tidak berhenti setakat ini saja dan akan terus berjuang sehingga ke akhir hayat. Allahuakbar