Thursday, April 23, 2009

Testimonial ESQ 165 Training -(17th - 19th April 2009)

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.

Demi Matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi Bulan apabila mengiringi
Demi Siang hari apabila menampakkan dirinya
Demi Malam apabila ia menutupi
Demi Langit dan serta seluruh binaannya
Demi Bumi serta yang ada di penghamparannya
Demi Jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah mengilhamkan

Sukma Kefasikan dan Ketakwaan
Beruntunglah bagi yang mensucikannya
Merugilah bagi yang mengotorinya.

Ash Syams - Surah 91(Ayat 1-6)

Sesungguhnya Kalimah diataas adalah Sumpah Allah. MasyaAllah, itulah kebesaran Allah yang Maha Agung.

Sesungguhnya saya amat bersyukur dengan kehendak dan ketentuan Allah, diri saya telah terpilih untuk menghadiri training ESQ 165 di Flamingo Hotel -Kuala Lumpur. Satu peluang yang tidak di sangka-sangka telah Allah berikan kepada saya dimana orang lain berlumba-lumba dan berebut-berebut untuk pergi, Allah telah memudahkan kepada saya. Terima Kasih Allah dan terima kasih kepada Majikan tempat saya mencari rezeki - CTRM Aero Composites Sdn. Bhd.

In the first place,I have no idea what ESQ is all about, tetapi rakan saya mengatakan ianya amat hebat dan ada satu kelainan.
Saya mengakui, diri ini memang sentiasa bermotivasi tinggi mungkin disebabkan saya merupakan seorang pekerja dan pada masa yang sama saya juga seorang usahawan.

Perkongsian saya disini bukanlah bertujuan menonjolkan diri -Nauzubillah. Tetapi sekadar ingin berkongsi apa yang saya perolehi daripada ESQ 165.

Ternyata ESQ 165 adalah satu training motivasi diri dan pembanggunan ‘Human Resources’ yang paling berkesan pada pendapat saya. Penerapan Spiritual Quotient yang paling berkesan menyebabkan saya berfikir semula… Untuk APA SAYA HIDUP DIDUNIA INI? UNTUK APA?

untuk WANG? Untuk mencapai cita-cita? untuk mencintai seseorang? untuk memandu kereta mewah? untuk duduk di banglo besar?? untuk dihormati dan hidup penuh ‘legacy’?

Adakah itu semua kekal?? Adakah semua itu boleh saya bawa bersama andai kata ALLAH takdirkan saya kembali kepadanya esok?? Sudah tentu tidak. Yang kekal hanyalah ALLAH. -AL BAAQI

Sebelum ini saya telah mempunyai ‘Goal Setting’ saya sendiri..jangka panjang, jangka pertengahan & jangka pendek. Ternyata itu semua adalah kejahilan diri saya sendiri.- ternyata semuanya hnyalah materialistic semata-mata. Sekarang barulah saya jelas ‘Goal Setting’ Saya yang sebenarnya. InsyaAllah, akan saya kongsikan ‘Goal Setting’ saya yang sebenar-benarnya setelah saya memahami apa itu ISLAM, AL-Quran dan HADIS Nabi Muhammad Rasulullah S.A.W pada post yang akan datang.

Saya menyeru semua rakan-rakan diluar sana - pekerja,pesara,surirumah, usahawan MLM, usahawan INTERNET, Usahawan Insuran, Usahawan Mutual Fund, siswazah dan remaja agar mengikuti program ESQ 165 ini. SAtu yang luarbiasa PASTI akan berlaku pada diri anda-InsyaAllah. Untuk Maklumat lanjut sila layari http://www.esq.com.my

Saya sudah merasainya kini tiba lah masa untuk anda di luar sana!

‘Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan Kaum itu sendiri berusaha mengubahnya.’

Ikhlas

WanZaki Bin Wan Taib

Angkatan 30 - ESQ165

Testimoni dipetik dari blog Dare2 Dot Com (dengan izin)

2 comments:

Unknown said...

Salam,
PAGI..
Salam Perkenalan juga satria ESQ165 angkatan 30..
Saya Zawal,juga seangkatan dengan anda..Malah saya juga telah follow blog anda(harap diizinkan)

Kash said...

Salam,

Pagi!!!

Thanks Zawal, semoga ukhuwah antara alumni165 akan terus berkekalan

Untuk pengetahuan Zawal saya Angkatan 17, semasa Angkatan 30 saya sempat jadi ATS pada hari sabtu.