Friday, April 10, 2009

JUST FOR SHARING

Salam,

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Segala puji hanya bagi Allah SWT, selawat dan salam untuk baginda Rasulullah SAW, keluarga dan seluruh sahabat Rasulullah SAW.

Hari ini ingin berkongsi dengan pembaca sekalian kemeriahan di Training Lanjutan ESQ MCB KL4 yang diadakan pada 28 dan 29 March 2009 yang lalu di MATRADE, Jln Duta, yang dipandu oleh Pengasas ESQ Dr Ary Ginajar Agustian dan dibantu oleh Pak Legisan Sugimin, Pak Aminul Rahman, Pak Arief Rahman serta Pak Rizki.

Alhamdulillah dengan izin Allah SWT, aku dan isteri sempat meluangkan masa menjadi ATS (Advance Training Series) pada 2 hari tersebut. Banyak perkara suka dan duka semasa training berjalan yang mana bagi aku ini semua menjadi pengalaman berharga buatku dan isteri. Semoga yang baik dijadikan teladan dan yang tidak baik dijadikan sempadan buat kami muhasabah diri.

Alhamdulillah, training berjalan dengan lancar sekali. Peserta lebih kurang 300 orang, diantaranya peserta VIP termasuklah Datuk Zabir dari KOSAS, Che Din (Setiausaha KDN), artis sensasi Azizah Mahzan dan beberapa lagi yang aku tak ingat nama mereka.

Berikut adalah gambar2 yang diambil oleh Koordinator ATS pada training tersebut Sdr Rasyidan yang begitu komited sekali dengan tugasnya. Tahniah Bro, semoga dapat bekerjasama lagi di lain program.


Bersama rakan ATS sebelum sesi petang bermula
Sedang bersiap sedia untuk games kapal YunusPergghh!!! Segak dan tegapnya berjalan lagak Satria165Bergambar bersama Pak Rizki (Asistant Trainer) di tengah2Sempat lagi posing sementara menunggu peserta masuk ke dalam dewanSukanya para ATS sebelum menanti games yang akan menentukan berjaya atau tidak training ini

Aku dan Hamzah (rakan blok aku) sedang persiapkan peralatan untuk game Kapal Yunus

Pak Rizki sedang beri taklimat terakhir sebelum sesi petang bermula

Syidan (baju putih) juga merangkap koordinator bersama rakan ATS lain - baguihnya posing

Semoga Allah memberi kelapangan masa dan kesihatan yang baik buatku dan isteri agar kami dapat bersama2 lagi dalam membantu perjuangan menegakkan Ihsan, Iman dan Islam di seluruh pelusuk Malaysia. Semoga setiap jengkal tanah akan ada cahaya islam didalamnya. Ameen.

No comments: