Monday, July 20, 2009

Ni yang kata takdak penyakit cari penyakit

Salam,

Sedikit nukilan rasa yang ingin dicoretkan disini hanya ingin berkongsi apa yang dirasakan. Tidak ada hubungkait dengan sesiapapun sama ada yang masih hidup ataupun yang telah mati. Hanya sekadar luahan hati yang tertunduk lesu tiada bermaya.

Hari ini aku serius tidak ada mood nak buat keje, bukan pasai apa pun, nak kata stress pun tak jugak. Semalam berlangsungnya "Karnival Sukan MIMOS" untuk acara badminton. Aku pun yang dah lama tak main, bagilah nama untuk join my deparment for this games. Sanggup berkorban daripada jadi ATS untuk training ESQ MCB6 di Flamingo Hotel, Ampang pada sabtu dan ahad lepas semata-mata untuk berbakti pada negara kununnya. Kununnya nak tunjuk skill la, alhmadulillah skill masih ada tapi stamina saja yg tiada. Hari ini bangun tidoq habis sakit satu badan sampaikan nak pegang mouse pun dah terketaq2 tangan apatah lagi nak buat benda yang berat2. (menari capoure pun takla rasa sampai macam ni sekali...adusss)

Nak jadi cerita hari ini ada bowling selection untuk games bowling, dah la sakit badan tak habis lagi dok pi tambah ngan main bowling apalagi, balik tadi terus flet, tangkap habis semua pinggang. Dok rasa diri muda lagi padahal "tua sebelum usia" (pinjam kata2 haruman mawar). Padahnya tanggung sendiri la.


Pergh juping smash yang tak berapa nak tinggi pun ala2 taufik gitu. Skill masih ada, cuma faktor usia dan stamina mengatasi segalanya.

Tengok gaya smash dah ala2 taufik dah...huhuhu. Tapi lepas smash mulalah nak terkeluar semua isi perut. Tu la orang tua2 pesan jgn dok cari penyakit tapi ketegaq jugak tu lah akibatnya.


Baru lepaih habis games, termenung panjang keletihan dalam hati dok meyesal tak sudah "kalau la aku tau nak letih macam ni, dok rumah tido lagi baguih"

Anyway, pengorbanan aku tak sia-sia la malah berbaloi-baloi lagi....sakit pun sakit la....setelah berpenat lelah, bak kata orang usaha tangga kejayaan, akhirnya kemenangan jua menjadi milik pasukan aku. Menjadi juara mengalahkan team favourite yang lain. Terima kasih juga pada kengkawan yang berhabis-habisan walaupun ada yang injured. Tapi semangat Malaysia Boleh!!!! melebihi segalanya. Semuanya juga dengan izin ALLAH SWT. Tanpa izinNYA pasti tidak apa yang boleh dibanggakan.

Sekian Wassalam

No comments: