Tuesday, October 20, 2009

Rintihan Hati Seorang Hamba Yang inginkan RedhaMu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Aku mencintaimu kerana Allah

Ini bukan sekadar kata-kata agar kamu jatuh hati padaku, namun ini adalah kejujuranku. Mengapa aku berkata seperti ini? Kerana aku menyukai orang-orang yang mencintai-Nya…, yang mencintai rasul-Nya. Dan denganmu … ku harap keteguhanmu bisa mengajakku serta untuk semakin mencintai-Nya.

Aku merindukanmu kerana Allah

Ini bukan untaian rahsia dalam hatiku untuk memikatmu. Mengapa aku berkata seperti ini? Kerana aku tahu… mengucapkan ikrar suci itu menyempurnakan sebahagian Ad Deen. Pernikahan adalah sunnah Rasulullah dan Rasulullah adalah kekasih Allah. Cinta adalah anugerah-Nya yang ditumbuhkan dihati orang-orang yang dikehendakiNya. Bagaimana aku tidak merindukan kehadiranmu my soulmate… to come in my life and marry me?

Aku menunggumu kerana Allah

Ini bukan rejutan perasaan untuk sebuah penantian. Mengapa aku berkata seperti ini? Kerana aku tahu, diriku terlalu banyak kekurangan… dan kerananya… aku inginkan seseorang yang lebih halus untuk menaklukkan hatiku yang keras dan yang lebih tangguh untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izinNya.

Aku tahu… terlalu banyak yang harus aku perbaiki… Kerananya…, aku menunggumu untuk menjadi pendamping hidupku. Aku menunggumu untuk lebih membimbingku dengan tulusmu. Untuk lebih mengajariku dengan sabar hingga kenikmatan imanku terhadapNya semakin dalam dengan izinNya. Di setiap harinya, untuk selama-lamanya. Ameen

Aku tahu, dalam hatiku… aku tak ingin hidup sendiri, kerananya, aku berharap … Allah dapat menganugerahkan padaku seorang imam untuk berbagi banyak hal dan menerima apa adanya diriku. Dan dari dirimu lah kutemukan semua itu…
Matahariku, bila engkau benar-benar ada dalam hidupku… Semoga Allah memantapkan hati kita dan mendekatkan kita dijalan yang lebih diredhaiNya. Ameen.
Ya Rabb, berikanlah rinduku dijalan yang terbaik menurut Engkau untuk dunia dan akhiratku. Ameen.

Aku mencintaimu kerana Allah

Aku merindukanmu kerana Allah

Aku menunggumu kerana Allah

Di raga manakah jiwamu bersemayam?

Ya Allah, jika aku jatuh hati, cintakan lah aku pada sesesorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta dunia.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampai batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu, telah bersatu dalam dakwahMu, telah berpadu dalam membela syariatMu.

Kukuhkan Ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya penuhilah hati-hati ini dengan nurMu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan kelimpahan keimanan dan keindahan bertawaqal di jalanMu.

Ya Allah aku mencintainya!

Ya Allah, aku tahu Kau pasti mendengar degup jantungku tiap ku bertemu dengannya.
Ya Allah, aku tahu Kau pasti mengetahui isi hati ku tiap ku bertatap dengannya.
Ya Allah, aku tahu Kau pasti mengetahu betapa wajah dan senyumannya begitu menggetarkan hati ini.

Ya Allah, jika benar aku mencintainya maka buatlah aku layak baginya dan jadikan aku hambaMu yang solehah dan selalu taat padaMu hingga ketika Kau mendengar dan mengetahui isi hati ini maka mantapkan hatiku dan teguhkan cintaku sehingga jika benar aku mencintainya maka aku mencintainya keranaMu

Ya Allah

Aku tidak meminta seseorang yang sempurna namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna, sehingga aku bisa membuatnya sempurna dimataMu.
Seorang pria yang memberikan dukungannya sebagai peneguhku.
Seorang pria yang memberikan doanya untuk kehidupanku.
Seseorang yang memberikan senyumannya untuk mengatasi kesedihanku.
Seseorang yang memberikan dirinya untuk membuat hidupku menjadi sempurna.

Ya Allah

Aku juga meminta, buatlah aku menjadi seorang yang dapat membuatnya bangga.
Berikan aku hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku.
Berikan sifat yang lembut sehingga kecantikanku datang dariMu.
Berikan aku tangan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya.
Berikan aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya.

Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana, mampu memberikan semangat serta mendukungnya setiap saat dan tersenyum untuk dirinya setiap pagi.
Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan, ”Betapa Maha Besarnya Engkau kerana memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna.”

Aku mengetahui bahwa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan.

No comments: