Monday, August 24, 2009

Marhaban Ya Ramadhan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Segala pujian hanya milik Allah SWT tuhan semesta alam, selawat dan salam buat insan utama Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda SAW.

Alhamdulillah, syukur kehadrat Allah SWT dipanjangkan umur, diberikan kesihatan yang baik dan dapat bertemu kembali dengan ramadhan yang aku rindui selama ini. Pejam celik dah masuk hari ke 3 kita berpuasa. Baru semalam berbuka di Penang, hari ini dah dok kat KL dah. Masa berlalu begitu cepat, sempat atau tidak untuk mencari keredhaan dan keampunan Allah SWT. Hanya DIAlah yang Maha Mengetahui.

First day terawih di surau Taman Bangi 3, Subhanallah ramai sekali manusia. Alhamdulillah sudah ada kesedaran dikalangan masyarakat islam sekarang ini. Harapannya, biarlah surau/masjid penuh berterusan sehingga ke minggu2 terakhir Ramadan. Selalunya fenomena ini bertahan hanya dua minggu sahaja lepas tu mulalah beransur kurang. Satu lagi penyakit terawih ni, yang ramai2 datang ni hanya istiqamah lapan rakaat sahaja pastu daripada penuh tinggal la separuh saja....last sekali tinggal la tok imam ngan tok bilal. Harapnya tahun ini taklah jadi macam yang lepas2.

Nak ambil kesempatan untuk ucapkan "Selamat Berpuasa" dan "Maaf Zahir Batin" kepada seluruh umat islam tak kiralah kat mana dok. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna kepada kita semua dan menjadi titik permulaan kepada perubahan dalam mencari redha Allah SWT.

Wassalam

No comments: