Monday, May 4, 2009

Dil Hai Tumhara....Layaaannnnnnn

Salam,

Hari ni aku nak post entry lain skit, kali ni nak cerita pasai film hindustan. Ntah mcmana minggu lepaih tidoq lambat skit, pastu dok kalih channel kalih mai terbuka TV9 dekat dihati terlihatlah satu cerita yang aku pun x berapa nak ingat cerita apa....rasanya macam pernah tengok jer film ni, almaklum la dulu2 masa zaman bujang2 dan baru kawin rajin jugak la dok layan film hindustan ni. So sedikit sebanyak minat tu ada la juga tapi tak la sampai terguling2.



Dipendekkan cerita, tengok punya tengok sambil dok pikiaq cerita apa nie, aku pun ingat2 lupa tajuknya tapi bila tengok heroin dia Pretty Zinta dan Mahima Chaudry (cerita pasai adik dan kakak mak lain2 ni dok berebut sorang laki) teruih teringatkan adik ipaq aku (nama x payah mention la), dia ni bab film hindustan memang bagi kat dia la. Yang bulih dok ingat tu bukannya apa sebab teringat masa satu lagu tu dimainkan dia nie punya la sedey tak ingat...tu yang buat aku teringat balik pasai film ni. Puas jugak aku dok recall memori nak ingat jalan cerita nie.

So, aku pun dok tak dok, dah sekian lama tak layan film hindustan ni....apa lagi layan la sampai habis, sedaq2 tu dia pukui 2 30am...esok tu nak gheja plak...isk isk tu dia yang kata penangan film hindustan ni.

Kesimpulannya, sekali sekala layan film hindustan ni best la jugak, walaupun aku ni sebenaqnya dah tak dak hati dah ngan film-film yang melaghakan ni. Apa bulih buat godaan setan tu lebih kuat dari iman aku ni..terbabas la jugak dek penangan hindustan ni.

Ada beberapa ustaz pernah sebut, kita ni kalau banyak sangat dok tengok film hindustan akan menyebabkan kita jadi lalai dengan perintah Allah SWT. Wallahua'alam, tapi apa pun aku setuju dengan pendapat beberapa org ustaz ni. Memang film hindustan membuatkan kita jadi lalai apa tak nya, kalau dah tidoq pun lambat, subuh pun subuh gajah le. Astargfirullahalazim.

Kepada peminat film hindustan disini aku attachkan sebuah lagu yang pasti menusuk kalbu sapa yang mendengarkan....layaaaaannnnnnnnnnnnn!!!!!!

1 comment:

Sh!MaZaWaRi said...

eheheh...kak linda la tuuu...