Wednesday, December 9, 2009

Hikayat yang hanya tinggal sejarah

Salam,

Tanggal 4 Disember 09, berlangsungnya majlis makan malam company aku di Sime Darby Convention Centre. Walaupun dinner yang bertemakan hikayat 1001 malam sudah pun berlalu dan dah basi dah pun, tapi aku nak update juga kat sini. Bukannya apa sekadar luahan rasa ketidakpuasan hati yang membelenggu dalam diri ini.

Dengar dari tema memang gah, suasana ketika dinner memang la glamor dan meriah bangat dengan pelbagai fesyen ala2 arab ni, dah tema pun hikayat 1001 malam. Tapi malangnya pengurusan semasa event berlangsung amatlah mengeciwakan, bukan setakat aku malah ramai yang komplen. Baik dari sudut audio dan sound sistem yang sungguh mengeciwakan malah makanan yang disajikan pun tidak memenuhi selera tekak sesetengah hadirin yang hadir. Aku tak pastilah macamana perasaan yang lain. Bagi aku dari 1 ke 10 bintang aku rasa negatif kot, malah mereka ini tidak layak untuk menikmati bintang pun. Amat ketara sekali permasalahan yang berlaku pada malam tersebut adalah dari segi mutu kawalan audio, seolah2 mereka yang bertugas seperti budak yang baru nak belajar (mamat DJ kat kompleks PKNS Bangi aku rasa lebih bagus dari budak2 ni). Buat malu company je, company yang namanya begitu gah keseluruh pelusuk dunia bahkan dikatakan antara company world class tapi event ini telah merosakkan sedikit sebanyak nama yang telah sedia harum ni (ye ke).

Dah la, sound sistem asyik padam je ketika penyanyi sedang perform, pastu buleh silap muzik plak. Kesian penyanyi cilik Farhana, sepatutnya mengalunkan 3 lagu, audio system punya hal, satu lagu jer, nasib baik ada Musly Ramly yang suka tiru P.Ramlee ni, terubat juga keboringan para hadirin pada malam tu dengan senda guraunya. Ingat problem pada awal event tu je, tapi rupanya berlarutan sehingga ke akhir rancangan, Buat malu Yasin je, bila tengah baik punya perform tetiba muzik plak off, mic padam la plak. Nanyi la Yasin sensorang atas pentas tu....hehe
Nasib baik masa Yasin mengalunkan lagu Nur Kasih tiada sebarang gangguan, kalau tak maunya kerusi berterbangan, bukannya atas stage tapi dibelakang tabir....hahahha.

Sempat lagi tuuu...yang si nuril dok angkat jubah tu pehal plak

Siapalah agaknya yang mengurustadbirkan event malam tu, kasihan sungguh aku padanya, rasanya performancenya memang terjejas teruk. Kalau ikut KPI, memang tak achieve langsung.
Antara banyak2 event yang aku hadiri selama ini yang melibatkan penggunaan audio system ni, aku tabik la pada ESQ training (bukannya nak bermegah dengan ESQ ni, nanti ada plak orang kata aku ni taksub plak ngan ESQ ni). Tapi hakikatnya begitulah, sepanjang join ngan ESQ ni hanya sekali sahaja berlaku teknikal error, itupun disebabkan blackout. Hanya mereka yang pernah attend training ni saja la yang tahu betapa tip topnya sistem yang digunakan dan thumbs up buat kru yang bertugas. Tapi itu semua berlaku hanya dengan izinNYA lah. Tanpa izinNYA pasti semua yang dirancang tidak akan berjaya.

Itulah kita hanya merancang, Allah jua merancang, sesungguhnya perancangan Allah lah yang terbaik. Canggih macamana sekalipun sistem yang dipakai tanpa izin dari Allah pasti semua yang dirancang tidak seperti yang diinginkan. Begitu jugalah sebaliknya. Apapun tahniah pada yang terlibat dalam menjayakan dinner pada kali ini. Terima kasih jugalah buat company aku yang mengadakan dinner pada kali ini sebagai penghargaan kepada kakitangannya. Dengan cara inilah akan mengeratkan lagi silaturrahim sesama kakitangan. Semoga Allah memberkatilah segala usaha yang baik dari syarikat untuk kakitangannya.

Meriahnya depa

Semua yang baik dari Allah, yang tidak baik adalah dari kelemahan diri kita juga.

Wallahua'alam


4 comments:

suriani said...

ampes dinner tahun ni...x best....makanan x sedap sampai aku muntah....huhu...

Kash said...

Su, org suh makan bukannya muntah...hehe

AFAD said...

mak aiii gambar.. meriah sungguh.. apsal baju merah tu gelak besar sgt, kena sawan ke.. hahahha..
kalo wafer fab bt dinner sndr mesti lg gempak agaknye..

Kash said...

yo le tu afad, rasanya kalau fab wat dinner, kau la yg paling over dressingnye...hahahahha